torsdag 9 oktober 2008

Bloggorganisation

Ja, vad var det som hände med rutinen egentligen... Jag jobbar, ser på tv, läser bloggar, sover, jobbar, ser på tv, läser bloggar sover...

Nej, lite annat gör jag också faktiskt, äter till exempel :) Men när det kommer till bloggarna har jag sedan jag började använda en ordentlig rss-läsare sparat in mycket tid! Jag läser nya inlägg när de kommer och jag behöver inte klicka runt bland de många, många bloggar jag följer...

Det finns ett antal olika alternativ att välja mellan. Bloggkoll är ett av dessa. Har dock inte provat på själv. Jag har insett fördelarna med att samla så mycket som möjligt på ett enda ställe och är för tillfället förälskad i Google. Google Reader är det bloggläsarverktyg jag använder mig av och det är så smidigt! Det är så himla smidigt! Det bara poppar upp när det nya inlägget kommer upp, jag rullar neråt för att läsa och jag behöver inte göra ett enda dugg själv. Jag har det till och med som en av mina startsidor för att kunna uppdateras hela tiden :) 

Jag kan hålla med om att det blir lite tråkigt och opersonligt. Jag läser ju alla inlägg i små vita rutor och får inte se alla snygga designer. Det är ju lite det som är grejen, man får texten tillsammans med stämningen i resten av bloggen... 

Inga kommentarer: