fredag 18 april 2008

Skrivbord


Jag läser sista året på universitetet och pluggar hemifrån. Just nu skriver jag D-uppsats och spenderar väldigt många timmar om dagen vid datorn. Jag och min sambo har en varsin dator och behövde ett lite större skrivbord efter att vi flyttade och fick utrymme för det. Den längden vi behövde fanns inte på IKEA i annat än som en vanlig träfiberskiva. Vi ville ha ett snyggt skrivbord för det är alltid lite roligare att jobba då. Så vi gjorde helt enkelt slag i saken och köpte träfiberskivan och klädde in den i ett svart, matt vaxdukstyg med mönster från Åhléns. Benen hade vi innan så det var bara att skruva på. Det gick jättefort, var jättebilligt och blev jättesnyggt.

Den enda nackdelen är att bordet blir lite ostadigt eftersom det är så pass långt, men för att åtgärda det planeras ett nytt IKEA-inköp inom kort. Hoppas att få återkomma med det senare!
Bilder från IKEA och Åhléns. Bilden med tyget är jättejätteliten och kunde inte förstoras eftersom upplösningen var för dålig, men jag tror ni får en uppfattning iallafall!

Inga kommentarer: